Sabtu, 16 Februari 2013


Berbeza dengan sekuel terdahulu, kali ini penonton diperkenalkan dengan penjahat baru, Bane, yang mahu memusnahkan Gotham City kerana dendam. Watak lakonan Tom Hardy ini tidak seperti musuh utama Batman sebelum ini, Joker, yang menjengkelkan dan suka berlawak, tetapi Bane seorang yang tegas, teratur dan penuh dengan kejutan. Pemakaian topeng mulut dan suaranya yang unik menambah misteri kepada watak ini. GUA sendiri tercari-cari jawapan tentang penampilan Bane ini. Namun, jawapannya hanya boleh diketahui pada penghujung cerita, dan jangan terkejut kalau anda terpedaya dengan plot cerita.
Menyentuh penampilan Anne Hathaway sebagai sebagai Selena Kyle atau Catwoman, GUA rasa heroin The Princess Diaries berjaya membawa watak ini dengan baik. Dia nampak selesa dengan kostum Catwomen serta tidak kekok menunggang motosikal berkuasa besar milik Batman.
Bagi yang belum menonton filem pecah panggung ini, di sini GUA ceritakan sedikit jalan cerita Batman: The Dark Knight Rises. Ia mengisahkan Gotham City menuju kehancuran selepas diserang oleh pengganas, Bane serta kuncu-kuncunya. Pihak polis terpaksa memerangi keganasan ini tanpa kehadiran Batman kerana Bruce Wayne telah mengasingkan diri dari dunia luar dan Batman menjadi buruan polis kerana dipercayai membunuh Harvey Dent pada sekuel sebelum ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar